ANUNȚURI

Doctoranzii și postdoctoranzii, provocați la creativitate

Zeci de doctoranzi și cercetători postdoctorat, bursieri SmartDoct au participat vineri, 15 noiembrie, la orele amiezii la workshopul Cercetare, dezvoltare, inovare și antreprenoriat, organizat la Universitatea din Oradea, Clădirea Practipass în cadrul proiectului SmartDoct -Programe de înaltă calitate pentru doctoranzii și cercetătorii post doctorat ai Universității din Oradea pentru creșterea relevanței cercetării și inovării în contextul economiei regionale.

În deschiderea workshopului, prof. Univ. Dr. Habil Radu Țarcă, directorul Consiliului pentru Studii Doctorale  din cadrul Universității din Oradea și coordonator echipa de implementare în proiectul SmartDoct a prezentat programul evenimentului. Workshopul a continuat cu o prezentare sumară a importanței creativității și inovației în cercetarea academică realizată de prof. Univ. Dr Habil Florica Ștefănescu, mentor în domeniul Științe Economice în proiectul SmartDoct, pe parcursul căreia au fost trecute în revistă principalele provocări aduse de revoluția informatică în diverse domenii de activitate, printre care: medicina, științele inginerești, economia.

După expunerea teoretică realizată de prof. Univ. Dr. Habil Florica Ștefănescu, a fost rândul doctoranzilor și postdoctoranzilor să își valorifice creativitatea și simțul antreprenorial prin completarea a diverse fișe de lucru. Pe parcursul exercițiilor propuse, participanții, distribuiți în grupe de câte 5-6 participanți, au răspuns la întrebări privind soluții la problemele cu care se confruntă în scrierea tezelor de doctorat și desfășurarea cercetării. Accesul gratuit la literatura de specialitate, susținerea ideilor de inovare prin exemple practice, existența unor platforme de comunicare între doctoranzi, colaborarea cu instituții terțe și cu firme în cercetarea doctorală, accesul la mijloace și metode moderne de cercetare sunt doar câteva dintre ideile enunțate de participanți.

În încheierea workshopului, participanții au răspuns provocării de a prezenta o idee de afaceri care să reflecte domeniul lor de interes. Companii care livrează pizza cu ajutorul unor drone, spitale private care utilizează roboți medicali, platforme de jocuri video care încurajează comportamentele prosociale, agenții de turism inovative au fost prezentate ca posibile afaceri de succes.

Prin componenta sa practică, workshopul Cercetare, dezvoltare, inovare și antreprenoriat a urmărit să încurajeze exersarea gândirii creative în rândul doctoranzilor.

“Creativitatea se exersează, se exersează de la cea mai fragedă vârstă și dacă nu vom reuși să exersăm creativitatea de la vârste foarte mici, șansele de a ocupa poziții de top în domeniile noastre de activitate sunt foarte mici”, a conchis Prof Univ Dr habil Florica Ștefănescu.

Sociologie pe social media:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *